Самопливні пристрої знайшли широке застосування на підприємствах з перероблювання зернових і елеваторах. Їхня перевага — можливість транспортування зерна без витрати енергії. А в місцях, де використовувати механічний транспортер неможливо, даний транспортувальний агрегат — єдина можливість переміщати зернові продукти між технологічними ділянками з його перероблювання і місцями зберігання.
Різновиди самопливів
Нахил трубопроводу вибирається виходячи з двох принципів. По-перше, він повинен бути якомога більшим, щоб зерно скочувалося швидко і не утворювалися затори при зміні вологості або засміченості, через що цей параметр не може бути менш як 36 градусів. З іншого боку, занадто висока швидкість скочування буде призводити до травмування зерен і зниження їх якості; також при високій швидкості збільшуватиметься знос жолобів.
Оптимальним для зерна вважається нахил від 38 до 45 градусів. Для відходів кут має бути збільшений до 45 градусів, а для пилу — до 54 градусів.
Конструктивно самопливи бувають:
- круглі;
- квадратні та прямокутні.
Обидва різновиди мають як переваги, так і недоліки.
Круглі труби коштують дешевше внаслідок меншої матеріаломісткості й більшої номенклатури. У той час круглі фланці коштують дорожче прямокутних.Встановлені на фланці труби за мірою зносу можна швидко повернути, але не більше двох-трьох разів, після чого їх необхідно змінювати.
Прямокутні та квадратні труби повертати складно і довго, проте можливе використання трубопроводів зі змінним дном, яке можна замінювати необмежену кількість разів (бічні стінки та кришка прямокутних труб при цьому практично не і)
Сухі зерна і пил відрізняються відносно великими абразивними властивостями, тому для захисту основної конструкції самопливів може застосовуватися футерування. Найчастіше в цій якості виступає поліуретан — міцний, хімічно інертний, пружний і стійкий до розломів матеріал. Його застосування значно підвищує час міжремонтної роботи, а також поглинає вібрацію і шум.
Побудова самопливів
Будь-яке зерносховище оснащується власною самопливною системою, що розробляється індивідуально — виходячи з конструкції сховища, зовнішньої інфраструктури та використовуваних технологічних ланцюжків. Після розробки проєкту, самоплив збирається із стандартних елементів:
- труб;
- фланців;
- патрубків;
- клапанів;
- поворотних колін;
- засувок;
- шиберів;
- секторів;
- введення.
Основний конструкційний елемент самопливів – труби.
Через високі стираючі навантаження навіть товстий метал може не витримати та одного сезону, тому на етапі проєктування необхідно передбачити можливість швидкої заміни елементів, при цьому кожен з них не повинен бути важчим 35 кілограмів це необхідно для можливості демонтажу і переносу вручну в ремонту.
Елементи однакового перерізу стикуються болтовими з’єднаннями за допомогою фланців, які, як і труби, бувають прямокутними, квадратними і круглими. Для запобігання пилоутворенню всі місця з’єднань можуть герметизуватися герметиками, обмазками або полімерними прокладками. Для з’єднання елементів перерізу різної площі або різної форми використовуються перехідні патрубки – відрізки труб з прикріпленими до них фланцями різної форми.
Для плавної зміни кута повороту або напрямку самопливу встановлюють поворотні коліна, здатні вільно повертатися на кут до 50 градусів. Для точного встановлення кута або точки з’єднання служать сектори.
Для з’єднання потоків використовують елементи «введення», які можуть мати кути 54, 45 або 36 градусів. Зміну цих потоків проводять за допомогою перекидних клапанів. Відкриття та закриття труб, а також регулювання інтенсивності зернового потоку проводять шиберами, засувками та затворами. Вони можуть керуватися вручну або дистанційно за допомогою електродвигунів.
Устаткування для самопливів ОЛИС
У нас ви можете замовити будь-які елементи, що застосовуються для збирання самопливних пристроїв з транспортування зернових. Всі вони виготовляються з високоякісної сталі, що гарантує довгий термін служби. Додатково будь-які елементи можуть бути покриті футеруванням, що ще більше збільшить їх довговічність.
Для кращої керованості та підвищення продуктивності самопливне обладнання повинно бути оснащене електродвигунами, що відкривають і закривають елементи управління потоками. При цьому керування двигунами слід проводити централізовано, через автоматизовану систему керування. У цьому випадку диспетчер матиме всю повноту інформації про технологічні процеси.